den toerist

5 september 2018 - Kathmandu, Nepal

46DB8005-1F21-4555-9B0B-F437843BAE9DE65C2BD1-7C1C-4DB7-A8FF-ADAE93A02ED3C305E295-8B04-4560-A6BB-9237CAB5195238368B15-A6E6-4F54-ADF7-C867972ED0B3Onze slaappatronen zijn helemaal in de war. Zo was ik gisteren als eerste wakker (?!?!) en had Nora tot 9u15 geslapen (?!?!). Ze vroeg ook meerdere keren om een middagdutje te doen (voor het éérst in haar 10-jarig bestaan :-). Wat een dagje Nepal met een mens doet. Ofwel: de jetlag speelt ons toch wat meer parten dan eerst gedacht.

Vandaag een beetje den toerist uitgehangen. We wandelden te voet naar Patan. Gewoon met het stadsplan mee, zonder gids. Kwestie van de wandelkilometers al een beetje op te bouwen. In Patan bezochten we het Durbar Square (tempelplein).

Het verkeer blijft ons toch verbazen (zowel in de smalle straatjes als op de grote wegen), maar Nora vindt het hier in Nepal bovenal 'gezellig'. En ook Roos is hier in haar element. Mensen aanspreken in het weinige Nepalees en Engels dat ze kent: geen probleem!

Vanavond is de elektriciteit tijdens een onweer eventjes uitgevallen. Den elektricien zal werk hebben...

1. Ivan Matton:
    6 september 2018
    Nora geslapen tot 09.15, ''t gaat zeker sneeuwen. 😉
  2. Annelies Duynslager:
    7 september 2018
    't is gelukt! link ontvangen, blij da we kunnen volgen! mooie foto's xx
  3. Mia Wydaeghe:
    13 september 2018
    ooh das super, ik hoop dat het wel niet zal sneeuwen.
    das zo fijn te horen dat jullie het goed stellen en vooral naar de kinderen toe, dat moet een enorme aanpassing zijn, vooral op cultureel gebied, maar ik twijfel er niet aan dat zij dat goed zullen doorstaan. grtjs xxx